Stadium Businessbattle kan ta sig!

Nej, det är inte en våg av avundsjuka som jag spolar iväg här nu. Det är mer en en uppgivenhet, en besvikelse över att folk inte har något bättre för sig än att gå ut på en promenad som tar tre timmar. Visst, det kanske är lite som så att jag avskyr att förlora i något som jag anser mig själv vara, i alla fall hyfsat, bra i. Jag är hyfsat bra på att träna, men de här förbannade iron-mansen, som jag och mina kollegor tävlar emot, de verkar inte göra annat på dagarna. 
 
Igår hade en kille gett sig ut och cyklat i nästan sju timmar för att följa upp det med inte ett, inte två, inte tre, utan fyra träningspass idag. FYRA! Där blev det helt plötsligt ett stort skämt. Inte ens världseliten inom vilken idrott som helst tränar så mycket.
Jag har inte intresset av att träna mot folk som väljer att gå upp klockan 06 på morgonen för att åka tre mil längdskidor. Jag trodde jag tävlade mot vanliga homo sapiens. Men nixpix! Man blir ju så trött och less. Här hade jag laddat och kände mig mer tänd än på länge, och så ställs man mot övermänniskor. Tråkigt. 
 
Min vän och kollega Erik, han delar min uppfattning, så vi beslutade oss för att ha en intern tävling. Det känns mer "på kartan". Game on! 
 
Vinnaren bjuds på pizza!
 
 
VS
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fia

Det är en jävla skitapp!!! Stog att jag sprungit 0.9 o i hastighet 2,0 när jag varlde running,treadmile när det i verkliga livet va 3 km o nivå 10. Skiter i det nu pisstävling!

Svar: Haha! Ja, den är väl inte helt optimal kanske. Liksom, hur ska den känna av hur snabbt det går på ett löpband? Känns som de borde se över den där appen både en och fyra gånger.
Mattias Nilsson

2013-04-03 @ 00:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0