MAC

Jahaja. Då var man där, där jag sagt till mig själv så många gånger att jag inte skulle hamna - i macträsket. Jag, lite småkonservativ som jag är, har alltid hävdat att mac är ren skit och att jag aldrig tänkt skaffa en. Nu är det faktiskt såpass väl att, tro det eller ej, det faktiskt bor en relativt open-minded liten krabat någonstans långt inuti lilla (stora) mig. 
 
Min f.d laptop sjöng på sista versen. Det var så allting började. Batteriet var dåligt och det gick inte använda den. Han var bortom all räddning helt enkelt. Och ja, det var en han! Han hette Kristian. Utan ström. Vad är då vitsen med en laptop? För att underlätta saker och ting i skolan så bestämde jag mig för att plocka fram den gyllene plånboken. En plånbok som för övrigt mer känns som en dansk ost nu för tiden. 

Sedan jag började på universitetet har jag lagt märke till att var och varannan människa sitter och knapprar på frukt. Något måste de ju göra rätt. Apple alltså. Och jodå, visst är det så! 
Jag har haft den här silvriga, tunna datorn från mediamarkt i två dygn, och jag är helnöjd! Dags att kasta skygglapparna och sluta vara så konservativ i fler frågor kanske(?) 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0