Kärleksskeppet fotbollen

Spänn på er bitterbältet, för nu jävlar åker vi!
 
Fotbollen är tuff, jobbig, grisig, fysiskt krävande och världens största idrott. Det är en skuta värd otaliga miljarder kronor som är på väg ut på allt djupare vatten. Vårdar vi den inte sjunker den. Nu måste vi tillsammans hissa våra bästa segel, skrubba däcket extra hårt och se till att ha rätt kurs. Gör vi inte detta kommer sporten vi älskar förvandlas till något sjukt kärleksharem där folk ligger och rullar runt i gräset som djur. Det vill vi inte! 
 
Igår när vi, ett gäng från skolan hade samlats utanför mitt hem för att spela fotboll möttes jag av par. Överallt var det par. Tjejerna tittade på, killarna spelade. Vissa valde att dra av sig tröjan för att visa upp en alldeles för blek och otränad torso. Allt för att försöka sända ut befruktningssignaler och diverse dofter till honorna. Man sparkade lite på bollen, sen gick man av planen och spelade VM i kelgris istället. Jag stod helt förstenad. Vad var det som höll på att hända? Det här är inte sporten jag lämnade min sköna soffa för att spela. 
 
Jag tror det är dags att inse att fotbollen inte är vad den en gång var. Över en eftermiddag förvandlades den till något annat. Något främmande; en lyxjakt fylld med kärlek, rosa kuddar och vindruvor.
Det är bäst ni laddar era kärlekskanoner, hissar upp hjärtan i masten och tar på er era finaste underkläder, för Mattias och hans matroser kommer med all kraft de besitter sänka ner er loveboat djupt ner på havets botten.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0