McGröt

Det här tycker jag är sjukt kul. En av sveriges största tidningar gjorde reklam för McDonalds nya frukost. Tydligen så har de "skärpt" till sig lite, och serverar inte bara onyttigheter längre. 
 
McDonalds grej är ju att sätta "Mc" framför saker och ting. Men när det går så långt att man börjar kalla vanlig havregrynsgröt för "McGröt", ja då kan jag inte låta bli att skratta. Det känns så fel att något så grått, tråkigt och pappersmassmakande, ska kallas något så hippt som "McGröt". Det är vanlig, hederlig gröt. Vem säger egentligen "En McGröt", tack!"? Jag kan tänka mig att 9/10 normalfuntade personer säger "En gröt, tack!". 
 
Vad kommer härnäst? En McGlass? Ett McÄpple? Eller varför inte toppa menyn med ett par McMorötter. 
Ganska kul tycker i alla fall jag! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0