Golf

Golf. Är det en sport/idrott, eller är det en hobby? Jag vill bestämt hävda att det är en hobby. Under ett påtvingat parti av rysk roulette, ja då skulle jag kunna sträcka mig till att kalla det för sport. Inte idrott, men sport. 
För nio år sedan tog jag grönt kort, gick några rundor för att sedan lägga ner. Jag tycker dock det är trevligt att åka upp och slå lite då och då. Idag var en sådan dag. 
 
Det plingade till på skype och Robin ville påbörja en resa mot pga-touren. 
Det dumma med golf är att det är så äckligt små marginaler. Minsta lilla felvinkel och bollen flyger åt fanders. Inte ett rätt blir det. Antingen blir mina slag riktigt kalasbra, eller precis skitdåliga. Det är lite 50/50. 
Jag konstaterade att jag nog aldrig kommer bli något inom golf. Jag har inte riktigt tålamodet. Jag var dock bara ett par meter ifrån att pricka traktorn som åker och samlar upp bollarna! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0