Vantar och mätt på maten

Jag har alltid tränat med träningshandskar. De ser ut som avklippta fingervantar, och många ser lite "ner" på oss som bär dem. 
Faktum är att jag har testat att träna utan nu ett par pass, för att mina gamla är helt förstörda sedan jag tvättade dem. Efter två träningar utan handskar ställer jag mig frågande, och samtidigt lite beundrande till er som kör utan. Hur kan man välja att träna utan? Man bara glider och får sämre grepp. Ser inga fördelar alls. Många skulle säkert svara "Det är coolare", "Det är manligare". Svar av den sorten ger mig rysningar. Barnsligheter!
Igår åkte jag till sportgymbutiken här i stan och investerade i ett par nya - 99 spänn, helt klart värt.
 
Jag känner mig allmänt motiverad för tillfället. Jag äter helt okej och jag tränar hyfsat. Ingen idiotkörning, det är för nybörjare, men ändå helt okej!
Jag går en ständig kamp mot min karaktär här hemma nu. I skafferiet vilar ett paket med chokladflarn - min favoritkaka. Paketet är oöppnat, så det är omöjligt att smygäta lite då och då. De små rackarna är så otroligt goda att det är på riktigt svårt att hålla sig ifrån. Men vet ni vad? Det ska gå. Det kommer gå! På lördag har jag gett mig själv tillåtelse att slita upp det.
Istället för kakor idag valde jag lite broccoli, avokado, keso och ett par fläskkotletter - gott vart det! Man måste faktiskt inte gå hungrig bara för att man äter nyttigt. Lasta på en skopa broccoli eller något annat dundernyttigt så står man sig!
 

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Muttii

Det ser riktigt bra ut! Och då menar jag både handskarna, maten och bilden på dig. Kram <3

Postat av: Fia

Sånna handskar finns ju på jobbet annars;)

Svar: Inte i min storlek dessvärre. De svarta finns bara i medium och small =/
Mattias Nilsson

2013-03-15 @ 12:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0