Tvätta bör man annars dör den

Jag har varit nere och vänt på tvättstationen ett x antal gånger i år redan. Varje gång har det varit sån kö till tvätt-o-materna att jag bara vridit på ratten 180 grader och kört därifrån så fort jag bara kunnat. Idag fanns det ingen återvändo. 
Bilen var så otroligt smutsig att det nästan var pinsamt att köra omkring i den. Jag hade bestämt mig innan att oavsett hur lång kön var skulle jag stå och vänta på min tur. 
 
Varför är det förresten alltid som så att när man själv ställer sig i en relativt lång kö så kommer det i princip inga andra och ställer sig bakom?! Är det jag som luktar illa, eller vad är det? Då tänker jag alltid "Hade jag kommit fem eller tio minuter senare hade jag sluppit stå i kö! Jag blir alltid lite småirriterad.
Idag fick jag ställa mig sist i en kö på ca fem bilar och vänta i sisådär 15 minuter. Tror ni det kom och ställde sig någon bakom mig? Nej. Självklart inte. Då hade jag kunnat komma 15 minuter senare och bara glidit rakt in i tvätten. Tänk vad livet kunde varit enkelt om bara allt klaffade!
 
 
 
Det är min favoritsaab det!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0