Snacka om nystart

Ja, snacka om nystart!
Den här gamla rackaren till blogg, det må jag säga! Den har varit med i några år den.
Jag tänkte att det är onödigt att radera den här bloggen bara för att låsa upp namnet "mattiasnilsson". Jag kom inte på något annat klatchigt, såsom "blondinbella" till exempel. Det fick gå bra med den här. En ny header har jag gjort i alla fall! Hela min själ lade jag ner.
 
De senaste dagarna har varit aningen turbulenta, eller vad man ska kalla det. Turbulenta är kanske fel ord, men de har inte varit riktigt som vanligt. Jag har för första gången på nästan 23 år åkt på magsjuka.
Jag åkte vasan på söndagen, och på måndagen belönade jag mig med en kebabpizza från ett av de lokala vattenhålen. Jag var helt tömd på både energi och ork, så jag tänkte att en pizza var jag värd. Natten till tisdagen vaknade jag upp med ett ryck. Fruktansvärda kramper härjade i magen/diafragman. Jag väntade ut dem - tills det inte fanns något val längre. Det blev till att käka skåne special baklänges. Inte alls lika gott som framlänges.
 
Hela tisdagen var jag precis utslagen. Helt färdig. Efter ytterst lite sömn, ett konstant springande till och från toaletten, utmattad från världens längsta skidlopp samt ingen mat i magen, var jag inte kaxig. Olivia fick ta hand om mig så gott hon kunde, och hon gjorde ett kanonjobb. Jag orkade inte ens ringa och sjukanmäla mig själv - det fick hon göra.

Nu är jag mycket bättre, men gissa vad. Nu har lillfisen sjuknat in. Hela natten till idag samt hela dagen idag har hon haft precis samma resa som jag hade för ett par dygn sedan. Snacka om ombytta roller. Stackarn.
Nu i efterhand kan jag konstatera att den magsjukan jag trodde härstammade från kebaben, måste kommit från någon annanstans, annars hade den inte smittat. Eller?
 
Ungefär såhär eländig har jag känt mig.
 

Flashbacks på tv!
 
#nofilter
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0