Onsdag

Jobbade till kl 15 idag. 09-15, en precis utomordentligt lagom tid om du frågar mig. Sjukt mycket att göra på jobbet för övrigt.
Klockan 15:45 hade vi, tydligen, bestämt att vi skulle spela innebandy - något som jag helt och hållet förträngt.
Jag sätter mig vid datorn 15:10 och ser att Anna-Karin skrivit till mig på facebook och undrar vart jag håller hus. Nästan på ett hånfullt sätt svarar jag "Lille vän, det är Onsdag idag. Det är på torsdagar vi spelar." 
I samma sekund som jag trycker på "skicka meddelande", tänker jag att "A-K är ju faktiskt en väldigt vettig person som inte skulle ta fel tid. Kan det kanske vara jag som har klantat till det?". Jag öppnar en sms-konversationen jag har med han som håller i innebandyn och ser till min fasa att det faktiskt står "Onsdag". Onsdag, inte torsdag! 
På två eller tre röda minuter var jag nere i helenahallen. Blev själv impad av min kvickhet!
 
Innebandyn tog tyvärr slut lite snabbare än tänkt. Ett basketlag kom 16:45 och hade bokat hallen, så det var bara att snällt flytta på sig. Då hade vi bara spelat i en halvtimme, vilket jag tyckte var aningen för lite för att kunna klassas som ett träningspass. Jag skyndade mig hem för att behålla värmen jag jobbat upp genom innebandyn, bytte snabbt om till löparkläder och gav mig ut på en 30-minutersrunda. Summa summarum: 1h löpning idag. Bra! 
 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0