Throwback thursday

Idag hade jag faktiskt tänkt att ha en sån där "throwback thursday", som så många pysslar med nu för tiden. Man rotar längst ner i sina fotolådor för att hitta ett gammalt, dammigt kort som man med några korta rader beskriver. Det skulle kanske vara kul? Jag hade dock tänkt att skriva om min dag.. Hmm.
Äh, men va tusan! Istället för att skriva om "denna torsdag" och dess aktiviteter kan jag lika gärna ha en liten "throwback thursday". Vad jag gjorde idag får ni läsa om imorgon istället.
Okej, då ska vi se vad vi ska ta för bild(er)...
 
 
 
 
 
Såhär såg det alltså ut för sex år sedan, ganska exakt. Det här är från ettan i gymnasiet, alltså våren 2007, och vi medieelever hade fått i uppgift att spela in en musikvideo.
Tanken var inte att jag skulle vara frontman och behöva gå omkring och känna mig löjlig, men Mikael fick prestationsångest eller liknande, och hoppade av uppdraget - då var det bara att ställa upp! Det var inget jag varken kände mig bekväm i eller gillade, men vad skulle man göra? Gå omkring där med en örsnäcka i örat i boulognerskogen mitt på ljusa dagen och sjunga... Nja, inte riktigt min kopp te.
 
Det enda krav jag hade om jag nu skulle vara huvudperson, var att jag skulle få välja låt. Vid det här tillfället lyssnade jag mycket på ett band som heter "All american rejects". Så låten som skulle slaktas och malas sönder blev "All american rejects - Top of the world".
 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0