Ledig dag

Idag är min enda lediga dag i en 11-dagarsperiod fulltryckt med jobbtimmar. Men! Jag ska inte klaga. Pengar är alltid bra och är alltid välkommet. Jag började dagen med att sova för länge. Slog inte upp dörrarna förens 12:15, inte okej!
Jag hade varit vaken vid 08:45 då Olivia skulle iväg till jobbet, men dum som jag är så lade jag mig och försökte somna om. Beslutsam och envis som jag är så gick det alldelels utmärkt. Vaknade vid 12:15 och var allmänt besviken på mig själv. Jag har faktiskt grejer att göra idag och som ska hinnas med, då kan man inte ligga i sängen och dega. Trots sömnfiaskot slog jag på tv:n och kollade på två avsnitt av "The big bang theory". Karaktär, vad är det?
 
Har lovat Olivia att jag ska laga mat idag också. Det är alltid spännande när jag är i köket och härjar. Det kan sluta precis hur som helst! Det är lite tjusningen med mig. Ovissheten av vad som ska hända! Det kan sluta med bränt ris och brysselkål, samtidigt som jag kan få in en riktig fullträff och duka fram en riktig praktmiddag som gud sällan skådat! Håll i er, säger jag bara!
 
Försöker se så vaken ut som möjligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0