Korpen

Jag går på inringning när det gäller korpenmatcher. Idag blev jag inkallad av Fredrik igen, och det var inte mot vilket motstånd som helst. Första matchen gicks mot serieledarna som inte förlorat en match, medan vi i andra matchen ställdes mot serietvåan. Alla var lite uppgivna på förhand, tyvärr! De ordinarie spelarna talade oerhört gott om motståndet, och att det skulle bli oerhört svårt.
 
Match #1
Det är svårt med extrakillar. Idag var vi fyra stycken. Vi är inte samspelta med någon för fem öre och har inte riktigt koll på vart man ska hålla hus. Nu talar jag iofs bara för mig själv, men lite vilsen känner man sig allt. Vi blev totalt utskåpade och förlorade med 4-0. Det var som att vi spelade boxplay en hel match och slog på kontring då det gavs tillfälle. Tyvärr räckte det inte särskilt långt. De var för bra.
 
Match #2
Vi var klara underdogs på förhand, och det verkade passa oss bra. Spelet fungerade mycket bättre än i första matchen och alla kämpade hårt. Vi gick upp i ledning till 4-1 och kände att "Det här bör vi greja. Det är trots allt bara sex minuter kvar!" Smack, smack, smack. Tre snabba baklängesmål och det var utjämnat. Någon minut senare blåste domaren av matchen, och vi var besvikna. Vi hade matchen i våra händer, men på något vänster lyckades den glida iväg. Tyvärr!
 
Som återhämtning bjuder jag mig själv på en smoothie. Faktiskt tog jag faktiskt ett par korvar i bröd också. Jag behövde något mättande. Korv med bröd ska jag ha som förrätt på mitt bröllop, helt klart!
 

 
 
Ja, det är en liten liten glassklick..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0