Facetime

Appen "facetime" som följer med i ens iphone när man köper den, ja den har jag aldrig använt. Jag ser inte riktigt anledningen till att använda funktionen. Känns mest krångligt faktiskt. Fast å andra sidan kan det ju vara ganska kul och användbart i vissa situationer.
 
Jag och Olivia var hemma hos mina föräldrar och åt middag tidigare ikväll, och nyblivna iphoneägare som de är, är de törstiga på kunskap kring allt som har med "iphone och appar" att göra. De börjar bli riktigt moderna, de gamle! Mamma använde till och med ordet, om man nu kan kalla det för ord, "IRL"! Det är ungdomspoäng på det. Sjukt höga också!
Malin, min lillasyster, är i Australien och har så varit sedan september, men trots avståndet håller hon oss ständigt uppdaterade kring vad hon håller på med där nere. Här är just facetime det senaste kommunikationsmedlet. Tyvärr verkade de två it-genierna där hemma stött på patrull när det kommer till, vad för dem är, den nya appen. De frågade mig om jag visste vad som var fel, och om jag kunde fixa det. Under tiden jag pillade med telefonerna för att få dem att fungera, satt Olivia och iakttog.
 
För en stund sedan satt jag i lugn och ro och avnjöt en Johan Falk-film som visades på tv4. När det var sisådär 15 minuter kvar ringer min telefon. Det är ett inkommande facetimesamtal. Det var Olivia som ringde från sovrummet och ville vinka och säga godnatt. Hon är allt härlig den där, och jag är glad att jag har henne! Jag får känslan av att det blir till att ständigt fixa frisyren hädanefter, då man är i rampljuset så fort någon ringer...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0