En dag som idag

Jobb, innebandy och matlagning. Det var min dag det. Jo just det, allt detta velande hit och dit angående vad jag ska läsa till hösten, det har tagit upp lite tid också. Det är svårt! Jag och Olivia vill såklart, i den mån det går, hamna på samma ort. Det vore oerhört tråkgit ifall jag hamnade i Luleå och hon i Malmö. Det är en bit att pendla det. Hur det än blir kommer vi att lösa det!
 
Alltid på torsdagar är det jag som har hand om lagret på jobbet. Och med det menas att jag ska scanna in och packa upp alla miljoner t-shirts, golfbollar och kepsar som postnissen glatt lämnar av på morgonen. Det tar sin tid! Idag tog det nästan exakt fem timmar. Jag började 09:00 och var klar 13.40. Lite för lång tid kanske, beroende på vem du frågar.
Idag var det riktig karlapower på jobbet! Det är ytterst sällan, om ens någon gång överhuvudtaget då alla killar jobbar samtidigt. Jag, Daniel, Erik och Simon. Det är kul! Vi killar brukar alltid vara underrepresenterade, tyvärr.
 
15:45 på torsdagar. Då är det innebandy! Är det någon som känner att han eller hon vill springa av sig och ha lite skoj under tiden, säg till! Vi skulle behöva lite mer folk. Jag är yngst med mina snart 23 vårar, och en herre som heter "PK" är äldst. Han är väl runt 60 skulle jag gissa.
 
Nu har jag en femdagarsledighet; fredag, lördag, söndag, måndag och tisdag. Varannan torsdag kl 14 känns det som förr i tiden när man gick på sport- eller påsklov i skolan. Frihetskänslan, glädjen och känslan av att hela helgen ligger öppen. Det är oerhört skönt!
 
Ett ganska tråkigt och intetsägande inlägg idag, tyvärr. Det har inte hänt så mycket kul dessvärre. Jag bjuder på en bild från egypten. Sönderredigerad och fin. Jag ser ut som en dinosaurie med den där hållningen...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0