Carpe diem

Ja, jag tänker ta till världens mest uttjatade ordspråk. Men idag har jag verkligen tillämpat det!
 
Jag gick, som ni vet, upp på tok för tidigt - för att simma! Bara det borde stoppa pressarna! 1000 vuxenpoäng.
Vi simmade en kilometer, sen satte vi oss och pratade skit i bastun. 300 vuxenpoäng. Erik, Oscar och Kreben gör tydligen på precis samma sätt varje måndag. Först simma, sen bastu och sen runda av med en kaffe i cafét.
En efter en beställde de kaffe. Jag stod och inspekterade drickakylen för att försöka komma underfund med vad jag skulle ta för något vuxet och manligt. En festis? Drickyoghurt?
 
- En kaffe, tack.
 
Oh yes. Jag beställde en kaffe. Det är lite så jag jobbar nu. När jag trodde att de andra inte såg smög jag ner en sån där liten mjölkportion. Någon måtta på vansinnet fick det vara.
 
Senare mötte jag upp min vän och kollega Erik. Vi skulle upp till billingebacken och bryta ben.
Efter vi åkt klart och kände oss nöjda och bege oss hemmåt var alla ben intakta, dock är jag en fläskläpp rikare, och ser nu ut som en riktig botoxtant. Kul!
 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecka Rosemar

Fin blogg! ;]

Svar: Nämen tackar! :)
Mattias Nilsson

2013-03-05 @ 11:23:09
URL: http://hyalina.blogg.se/
Postat av: Muttii

Du skriver så roligt :-) Gav mig anledning att småskratta lite när det nu är min tur att ligga hemma med liknande åkomma som du och Olivia haft :-(

Svar: Kul att man kan sprida lite glädje som lyser upp din misär :)
Mattias Nilsson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0