Blogga - kvinnogöra?

Jag slås av tanken om och om igen. Varför är det så få killar/herrar/män, som bloggar? Vart man än tittar så är det den stereotypiska vit/rosa bloggen som drivs av femtonåriga Linnea som älskar mode och foto. Det är samma visa precis överallt!
Min vän, som bloggade "before it was cool", han var duktig! Tråkigt att han lade ner projektet dock.
 
Jag är ju svensk, och då hör det nästan till att man blir lite avundsjuk. Jag kan inte låta bli, hur gärna jag än vill, att inte bli lite avundsjuk på de här småtjejernas framgångar med deras bloggande. Det gnager i mig! Jag gillar det inte, och jag skäms för att säga det. Jag menar, vad gör de som är så bra?
 
"Heeeeej bloggizzen! Eeehm. Idag har jag och Amanda bakat bullar. My gaaaahd va bra dom blev! Ikväll ska vi plugga till historiaprovet vi har imorrn. *KOMMER SÅ FÅ IG* *SUCK*. Men vad gör det när man har en så gryyyyyym kompis?!"
 
Kalaset avslutas med en bild på de två tonåringarna i någon härlig pose. Gärna med putande läppar och v-tecknet.
I don't get it.
 
På "blogg.se" kan man se en lista över de tjugo mest besökta bloggarna. På den listan är det EN kille som lyckats slå sig in. Det är inte heller en "vanlig" kille som skriver om sitt vardagliga liv. Nejnej, han förmedlar sånt som redan skrivits och lagts upp. Han är hockeyfantast och tjänar säkert en fin hacka på det. "MrMadhawk" heter karln. Han måste ju inte lägga ner energi på att hitta saker att skriva om osv. Fusk!
 
Aeh. Nu ska jag tänka på något glatt, så jag blir go och glad igen. Jag tänker på nyckelpigor.
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Spotlife-colin är killarnas bloggportal, bror ;-)

Svar: Aldrig hört talas om!
Mattias Nilsson

2013-03-08 @ 06:24:18
Postat av: Mutti

Ja, nyckelpigor är söta :-) haha, du är för härlig! Jag är glad att vara din mamma <3

2013-03-08 @ 17:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0