Den oförutsägbara mormodern

Jag ringde som sagt till mormors egen cateringfirma häromdagen. Igår var min beställning klar och det var dags att hämta den. Jag plingade på dörren och mormor kom och öppnade, men det var inte riktigt med samma lugn och glädje som det brukar vara. Nu var hon uppspelt och verkade ha bråttom någonstans. Jag frågade vad det var frågan om.

- Det är sista etappen i "The amazing race!".
 
Jag förstod direkt. Mormor snöar ofta in på diverse tv-program som hon följer slaviskt. Ofta under diverse middagar brukar hon jämra sig över vilka idioter de som deltar i Big Brother är osv. Ett tag snöade hon in på sumobrottning och lärde sig alla namn, och blev riktigt inbiten. Nu har hon tyvärr inte längre eurosport, så då får hon hitta nya vägar. Nu var det alltså "Tha amazing race". 
 
De gamla lever till 99% kvar i det "gamla livet", då man köpte en tv-guide. I min mormors tv-guide är det fullt med kryss. De programmen hon inte får missa balönas med ett litet blått bläckkryss. Igår hade programmen "Downtown Abbey" och "Engelska antikrundan" fått äta bläck. När jag tittade vidare ner på sidan såg jag, till min stora glädje - Confederations cup, fotboll. Det kanske blir folk av kruttanten till slut! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0