Världens bästa lista!


Då var det återigen dags för veckans lista! Tänk er signaturmelodin till bingolotto och hur de delar upp ordet "bingolotto", så vill jag att ni ska läsa eller uttala det för er själva i huvudet. Upplevelsen blir komplett om ni halvsjunger likt en kollibri. 
Tänk er lite klämkäck musik och så svischar loggan "veckans lista" in i bild och en glad dansbandsröst halvsjunger "ve-ckans-lis-ta, yeah", ballt.





1. Sjukdom
Att vara sjuk är aldrig roligt. När man gick i skolan kunde det dock ses som ett skönt och "naturligt" avbrott i den annars tråkiga och jobbiga skolvardagen. Nu när jag varken har ett jobb eller en skola att gå till och därav inget att räddas ifrån så finns bara uttråkning till förfogande.

2. Matfestivalen
Aldrig tidigare har jag sett ner på matfestivalen så mycket som jag gjorde det här året. Jag sa till mig själv flera gånger att det här var den sista gången jag gick där, iallafall i syftet att "gå på matfestivalen". Efter klockan 20.00 på kvällen så var det vart jag än vände mig den beryktade fjortisen, eller "partille-johnny" som de nu tydligen kallas. Ungdomar som är på jakt efter bekräftelse och gör det genom diverse fjantiga och omogna saker.

3. Tv-utbudet
Vad är det med dagens tv-utbud? Vad finns det egentligen att se på tv förutom de klassiska programmen på tv6 såsom 2½ men och, ja, det är väl det. Vad hände med det klassiska robinson med te.x Martin Melin? Vad hände med fredagkvällen klockan 20.00 då gladiatorerna var det som gällde? Idag finns inte ett skvatt, en ändring vore på sin plats!




1. Flickvänner
Jag har världens mest underbara flickvän på alla sätt! Det är så skönt att veta att man alltid har någon där när det är något man behöver prata om eller bara känna att hon är där. Olivia kan vara världens bästa lyssnare. Även fast jag rabblar om saker som egentligen inte rör henne i ryggen så låter hon intresserad och kommer med förslag på hur jag kan göra för att göra saken i fråga bättre. Sen att hon lagar mat som en grekisk gudinna är såkalrt ett sjujäkla stort plus!

2. swebits.org
IPRED i all ära, men hur skönt är det inte att när man saknar en film, att kunna surfa in på en sida som det går snabbt ifrån, alla filmer är i dvd-kvalité, alla är med svensk text och allmänt superbra? Plånboken kanske tryter eller vad det nu vara månde. Swebits.org är en gudagåva!

3. Erik & Mackan
Sveriges enligt mig roligaste programledare. Filip och Fredrik i all ära men Erik och Mackan är snäppet bättre enligt mig. Deras "snygga och smärta" och "hela och rena" är två av de få serier som jag gillar och kan se på om och om igen. Nu är de aktuella med "Hål i väggen" och jag kan inte tänka mig bättre programledare! Mer Erik och Mackan åt folket!


Punkterna är utan inbördes ordning.

Kommentarer
Postat av: Olivia

"yes jag kom på första plats!.. nehepp"

Fast du är rätt söt ändå:)

pusspussspuss

2009-09-02 @ 14:51:34
URL: http://oliviiacarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0