Sveriges minst omtyckta person(er)

Det finns en yrkesgrupp som är med grislängder den minst omtyckta av oss dödliga. Jag talar såklart om lapp-lisorna. Den gruppen människor som inte vill annat än att jävlas med andra människor. Det är precis det deras jobb går ut på, att jävlas. Jag vet mycket väl att deras egentliga jobb och det de gör är att upprätthålla lagen och hålla "ordning i trafiken", men det är mycket tråkigare att skriva.

Jag undrar hur man blir lapplisa. Förmodligen så börjar de formas redan i förskolans glansdagar då de små lågstadieungarna strassar omkring på skolgården lika uppspelta som en alkis på valborg. Mest troligt fick inte vissa barn vara med de coola gängen och hänga. Kanske hade de inte tillräckligt häftiga puttekulor. Kanske skjöt de med fel goggos. Fråga mig inte varför, förmodligen såg de ut på ett visst sätt. De kanske hade orange hår med pippitoffsar, fräknar, glasögon och tandställning. Det är såklart bara en hypotes.

När de sedan kommer upp i mellan- och högstadiet och framförallt gymnasiet så började det hända grejjer! De smed sina planer för hämnd! 
Mest troligt satt hon där i biblioteket i full färd med att blåsa så stora bubblor med tuggummit som möjligt samtidigt som hon försökte komma på ett slugt sätt att hämnas på de som inte lät henne vara med och leka som liten.
Till slut kom hon på det! Denna djävulska idé som fått tusentals personer att svära ramsor längre än vad som egentligen är möjligt. Att lalla omkring där på stan och ge folk böter bara för att de har missuppfattat vägverkets annars så otroligt lättolkade skyltar och reglar, det är en synd!
Denne person hoppas jag, vart han eller hon nu befinner sig har det riktigt jäkligt och ångrar djupt att idén med lappliseriet sattes till verket.


Dårskap!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man får icke kränka någon/en grupp Mattias. fy!

2009-09-03 @ 16:29:34
Postat av: Malin

Hahaha!

Du är ju rätt go annars bror ;P Vart får du allt ifrån`?

2009-09-04 @ 18:22:24
URL: http://niilssonm.blogg.se/
Postat av: Olivia W

haha, gött med ärliga personer! (Y)

2009-09-04 @ 21:17:40
Postat av: Linn Albinsson

hahah! stämmer till punkt och pricka tror jag. Jag, Jennie och Ida råkade också ut för en sådan söt liten lapp på norrmalm härom dagen, men du hade ju tur ändå, du fick ju BARA betala 600 ser jag ;) måste vara den mildaste p-bötern?

2009-09-05 @ 13:37:00
Postat av: Anonym

hahah! Stämmer till punkt och pricka tror jag. Jag, Jennie och Ida råkade också ut för en sådan söt liten lapp på norrmalm härom dagen, men du hade ju tur ändå, du fick ju BARA betala 600 ser jag ;) måste vara den mildaste p-bötern?



Vilken skit! 100kr tycker jag räcker gott och väl, väääldigt överskttat att parkera fel

2009-09-05 @ 13:38:41
Postat av: Hamp

Ägd noobjävel! Börja med att följa lagen, så kanske du slipper sådana överraskningar till slut ;)

2009-09-09 @ 20:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0