Kändisdjungeln

Samtidigt som de bra tv-programmen lyser med sin frånvaro rakt upp i ansiktet på oss, så kommer tv4 med ett program som kan vara det sämsta och mest meningslösa de någonsin producerat. Ett program där man får sitta och titta på en avdankad b-kändis som försöker hålla ut 11 minuter i en sluten kapsel som är trädd över huvudet där det släpps ner diverse äckliga djur, allt för att vinna mat åt resten av deltagarna. Jag talar om "kändisjungeln".

Om jag förstod upplägget rätt så går programet ut på att 1-2 gånger i veckan så kommer de ha en tävling där man kan vinna mat. Resten av tiden kommer de sitta där i sitt läger, som förövrigt ser lika underhållande ut som en död guldfisk. Vad är poängen med programmet? Att se på när folk som går under kategorin "kändisar" men som man aldrig hört talas om tidigare sitter och äter mat?

Tv4 lyckades med Robinson, det måste jag erkänna. Men varför då inte nöja sig med det istället för att försöka göra en kopia av det fast med mycket lindrigare regler? Är det bristen på programidéer som har slagit hårt på tv4 eller är det bara att de är lata och inte orkar komma på något roligare?

Hur som helst, kändisdjungeln är det sämsta jag sett på länge!


Kommentarer
Postat av: Micke

Där sa du något!

2009-09-11 @ 23:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0