Hur tänker de?

Jag har aldrig varit någon "spontanitetsmänniska", men i lördags fick jag en liten inblick i hur det kan vara. Klockan var 16:00 och jag hade för två timmar sen monterat upp min dator och tillbehör på ett lan i mariestad. Då kommer sms:et som erbjuder mig en resa till stockholm samma dag - klockan 17.30. Jag bestämde mig relativt kvickt att göra slag i saken och packa ner mina tillhörigheter igen och styra silverpilen (saaben) mot skövde.

Inte en tågresa utan något att dricka, det är A och O. Efter att jag hade inhandlat pressbyråns bästa ramlösa så fick jag för mig i den tristess jag befann mig i att ta mig en kik på baksidan av flaskan och se vad det stod där. "Innehåller mer än 1,5mg fluor". Jaha? Hur mycket mer? Är det 90% fluor eller vad är det frågan om? Kan det bli luddigare? Man kan jämföra det med att sätta etiketten "Mer än 1% alc." på spritflaskor. Det är idioti på riktigt. Varför inte bara skriva hur mycket det är? Det kan väl inte vara så svårt?

Efter att jag grubblat ett tag och kastat en och annan dumhetsförbannelse över ramlösas VD var det dags att gå och kissa. Det uppstod dock ett smärre problem. Hur tvättar man händerna? Jag hade kunnat driva runt ett helt kärnkraftverk enbart med min tankekraft!



Tankeställare..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tryck på knappen till höger så kommer det vatten ur det lilla hålet till höger i handfatet.

2009-09-28 @ 22:26:27
Postat av: carro

Angående ditt inlägg om varför dejtinglinjer är så mycket dyrare för killar. När dom kom kostade det lika mycket för både killar och tjejer men då var det inga tjejer som ringde därför blev det gratis. Det du!!

2009-09-29 @ 11:42:21
URL: http://vemfanvillbli65.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0