Förtvivlan övergår till hopp

Jag känner ett redigt glädjerus i min kropp nu!
Tidigare idag så ringde en lagom go och glá man vid namn Magnus och talade om för mig att vi har fått en ny, egen replokal. Det var den första härliga nyheten idag som jag snabbt delade med mig av till mina övriga bandmedlemmar, självklart blev de lika glada.

Det kvarstod dock ett problem. Utrustning. Jag har inga trummor, Micke har ingen förstärkare, Hampus har ingen förstärkare och vi har inga mikrofoner. Nu när jag skriver så undrar jag lite vad vi håller på med.. Kanske skulle man införskaffa ett stycke utrustning innan man skaffar lokal(?) Struntsamma, utrsustningen trillar in i den kommande veckan.
Då kom i vilket fall räddaren i nöden: Henrik Siberg, trummis i Polkapix. Han kom med ett briljant tips på en webshop som har mer än väldigt överkompliga priser på allt inom musik. De har bland annat över 200 trumset att välja på, ett av dem ska bli mitt! Nu ser jag ljus i tunneln igen, ljuset har återigen tänts!



Beställs på söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0