Ett nytt körkort

Allt detta prat om vuxenpoäng hit och dit. Sorry folks, idag har jag tagit ledningen i vuxenligan pro 5000!

Hur åstadkom jag detta? Jo, har skaffat mig ett truckkörkort hos truckutbildarna i Skara, vilket innebär att jag får köra de mest råa och brutala maskiner som finns på marknaden idag (med en viss överdrift).
Nu har jag breddat arbetsmarknaden markant vilket förhoppningsvis resulterar i någon form av truckkörning då det faktiskt var rätt roligt. Roligt men inte heller helt enkelt. Inte nog med att jag känner mig rätt så nöjd med mig själv, jag tror att mina kära föräldrar är lite imponerade av min starka prestation.

Truckförare är egentligen ett underskattat jobb. Jag kan bara tala för mig själv, men jag hade känslan av att truckförare blev bara de som inte har någon direkt utbildning, lite som städerska (no offence mot städerskor). Så är inte fallet! I truckförarens händer vilar te.x tv-apparater, datorer.. you name it! Att välta eller tappa en last med LCD-tv:s är kanske inte att rekomendera.


Tomas rattar en motviktstruck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0