En dag i trummans tecken

Dagen började med något som jag inte upplevt på många år. Jag var hos en kompis innan klockan var slagen 10.00! Jag förvånades över Hannes vakna tillstånd när jag kom dit. Jag trodde inte att ungdomar idag var uppe såpass tidigt numera. Annat för det ju förr när man skulle upp och mjölka Rosa!

En mycket hjälpsam Hannes och en mycket trumsugen Mattias resulterade i att vi köpslog lite. Jag gick ur köpstridens hetta med ett trumset, han med pengar.
Jag måste även slå ett slag för Hannes bands replokal! Maken till tillflyktsplats har jag inte sett. Det var toksnyggt! Tv, micro, kylskåt, tv-spel, soffor och instrumenten såklart. Vem behöver ett riktigt hem när man har en sån plats?

Med mitt trumset i högsta hugg rattade jag ner till sensus där vårt bands lokal ligger. Inte lika flashig, inte lika stor men vi gillar den ändå. Nu är iprincip allt på plats, det är bara lite cymbaler och en förstärkare som saknas.


Vår fina lokal. Arvid heter den.


Ni får ursäkta för det här relativt lama inlägget. Jag skrev det mest för att jag sitter och väntar på att tvätten kan bli klar för hängning.

Kommentarer
Postat av: arvid

oj oj det var allt ett fint namn, ni kommer gå långt vill jag lova!

2009-10-26 @ 19:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0