Renovering

Att en renovering av rummet kan ha så många mot- och medgångar, fascinerande. Ena stunden flyter målningen på lika bra som den bästa av bäckar. Andra stunden så är det som om någon kilat ner en fet tegelmur i den stackars bäcken så att inte vattnet rinner överhuvudtaget!

Igår vid 14-tiden högg jag och olivia i och kämpade och slet ända fram till 21:00! Vi målade, spacklade, tapetserade skruvade och allt vad som hör en renovering till. Skavsår blev vardagsmat och vredesutbrott haglade lika tätt som stämningarna i USA. Trots alla motgångar höll vi fast vi vår tanke att lyckas få mitt kära rum beboeligt och fräscht.

Nu är vi inne på slutspurten och jag slänger upp bilder så fort det är klart. Jag fick dock reda på att vi inte kan sätta den sista tapeten förens imorgon, så ett dygn får ni hålla ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0