Slå på trumman

Precis hemkommen efter en timme nere i replokalen med några så otippat som min kära far och morbror. Vi jammade, bytte skinn och provade lite olika cymbaler som jag lånat med från mathsons musik. Förövrigt går det riktigt bra för Rewind för tillfället. Låtarna sitter där de ska och vi fyller ständigt på spellistan med nytt och fräscht material. Håll utkik efter Rewind säger jag!

Jag måste när jag ändå är igång slå ett slag för mathsons musik här i Skövde. Det är utan några som helst tvivel den bästa musikaffären jag besökt. De har gjort hemläxan angående vilket utbud en musikaffär bör ha och hur man bemöter sina kunder. Aldrig har jag kängt mig så "viktig" när jag går in i en affär. De gör allt för att göra en nöjd, I like it! Att låna med sig cymbaler för sisådär 5-6 tusen kronor - inga problem!

Jag var som sagt precis i replokalen, samma sak igår och jag kommer även åka ner igen i eftermiddag. Det är så härligt när man har tillgång till att åka ner och gå en rond eller två med trummorna utan att störa någon familjefrid hos grannen såhär på söndagen.
Jag har under ett par veckors tid haft ögonen på en sydafrikan som heter Cobus, en trummis av rang! När jag sitter och förbluffas över hans talang, taktkänsla, den allmänna skickligheten han besitter och kanske framförallt - glädjen, tänker jag att "Det där KAN inte vara  så jäkla svårt. Jag måste åka ner och prova." När jag tar plats i trumstolen så är det likförbannat samma gamla problem, det går helt enkelt inte. Det är för avancerat.

Cobus Potgieter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0