Knorrsjuka

All denna hajp kring grissjukan. Varje dag kan man läsa på aftonbladet.se, i tidningar, se det på nyheterna och allt vad det är. Jag begriper mig inte på folk som envisas med att skriva om det här vareviga dag! Jag är mycket väl medveten om att det inte riktigt är som vanlig influensa och att vi går mot en redig käftsmäll på arbetsmarknaden. Alltför ofta får man höra om folk som tagit stegen upp till himlen på grund av denna sjukdom. I samma stund som man läser om de personerna får man inte glömma att det varje år dör folk i den vanliga influensan. Nu eftersom knorrsjukan smittar lättare och fler blir sjuka, då är det en självklarhet att fler dör, det är självklar logik.

Jag vill avsluta med att citera en av ungarna på skolan.

"Ska du ha TVÅ korvar!? Du vet att man får svininfluensan av dem va? Nu kommer du få dubbelt så mycket svininfluensa!"

Man kan inte sluta leva bara för media hajpar en sjukdom, samma sak som de gör varje år. Är det inte svininfluensan så är det; sars, fågelinfluensan, galna-kosjukan och allt vad det heter. Jag ska till exempel nu gå och äta korv tills jag spricker.
Tack för mig, hej!

Kommentarer
Postat av: ollebolle

ville bara påpeka att du är ytterligare en som skriver om det ;) puss

2009-11-07 @ 18:43:35
URL: http://oliviiacarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0