Högstadiet

Under två dagar har jag agerat idrottslärare på högstadiet. Det var ganska intressant, jag fick se och uppleva både det ena och det andra!

Bland annat så har jag fått se den mest starka "gruppen" i en klass någonsin. Det var ett gäng tjejer alá college-cheerleaders. Likheten mellan eleverna och de cheerleaders man ser i amerikanske ungdomsfilmer var skrämmande. De skuttade, hoppade, bildade ring och skrek hejjaramsor inför den otroligt viktiga volleybollmatchen. Envisheten ska vi inte ens tala om. Jag hade inte ens angivit dagens aktivitet innan de hejdlös skrek att de redan hade delat in sig i lag. Jahapp, tänkte jag, fine. Det visade sig vara mitt livs misstag. Vilket liv det blev på hönsen! Och när jag idag försökte ändra lagen; "Vem tror du att du är? Du kan inte bara komma och bestämma!". Ursäkta mig, det kan jag visst!

Jag kan tänka mig att de är sorten som har sitt eget bord i matsalen och när skolans försiktiga tjej kommer fram med sin bricka med tisdagslunchen på och frågar om hon får sitta vid dem säger de "Eh, nördbordet är där borta", och skrattar högt i kör. Förmodligen spatserar de omkring i skolan korridorer i ett V, med den mest populära tjejen längst fram och bara äger.


Kommentarer
Postat av: Malin

Inte okej! Det var säkert Emma Burns och co!

2009-11-21 @ 12:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0