Fram med pulka och bob!

Fram med boben, fram med pulkan. Fram med vad som helst som glider på snö! Idag kom den första snön som faktiskt lade sig. Inte mycket, men lite. Jag vet inte om jag vill skratta eller gråta när det kommer snö i november. Man slipper det där avskyvärda regnet som enbart är ivägen. Men å andra sidan så inger snön bara falska förhoppningar om en härligt vit vinter. Alla vet att julen kommer bli grön även iår, det är bara att inse.

Det ska bli intressant att se om våran allas kära slalombacke öppnar iår. Det är faktiskt inte varje år det sker! Enligt mina vänners teorier så har de laddat och börjat skjuta med snökanonerna allaredan. Jag hoppas att deras teori är felaktig, det vore bara idioti och pengaslöseri.


Man möts av vackra vyer på väg hem från arbetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0