En 8-kronorsglass tack!

- En 8-kronorsglass tack!

Det har ständigt varit min "line" när jag ska ha den där billiga glassen i rån på mc'donalds. Det har alltid fungerat utan någon som helst problematik - fram tills idag.
Jag och mina två kompanjoner M. Hassel och O. Lööf hade utforskat mediamarkt, rusta och dess sumpmarker utan någon som helst anledning. Förlåt, det fanns en anledning. Enda anledningen vi hade var att Mr. Hassel var lite sugen på världens största uppblåsbara tomte som enligt sägnen skulle befinna sig någonstans bland Rustas hyllor.

Vi lämnade sumpmarkerna ute på stallsiken och begav oss mot McD för att ta något litet att tugga på. Jag tog mig ett snack med säcken nere i magen och frågade vad han ansåg sig vara passande på en onsdagkväll. "En 8-kronorsglass tack!", knorrade han.

Hassel svängde in i driven och började beställa vad han själv och Lööf skulle ha. När det sedan kom till mig och min beställning så fick den en chans, EN! Bara för att den vänliga tjejen i luckan inte plockat ut bullarna ur öronen hörde inte hon riktigt vad Mattias sa. I baksätet satt jag och skrek förbrilt "En 8-kronorsglass, en 8-kronorsglass!". Samtidigt som Mattias lämnade min beställning att dö enbart för att han var för lat för att repetera min otroligt avancerade beställning, och få tjejen i luckan att förstå, rullade han vidare för att betala. Min glass, min mage och jag själv övergavs alltså på det mest grymma av sätt. Hassel hade som toppargument att "Det heter inte 8-kronorsglass. Det heter glass-i-rån!" Det spelar väl ingen roll? Glass som glass! Jag var purken resten av kvällen.

För att undvika diverse missförstånd och dispyter med såväl personal och vänner antar jag att det för mitt eget bästa är att börja säga som alla andra dödliga människor; En glass i rån.

8-kronorsglassen är död.



Lyckans ost..

Kommentarer
Postat av: sterner

lever glassen i rån fortfarande på donken då? 8 sek, stämmer det?

tog den alltid i spanien när jag var liten, 50 pesetas, cirkus 2.50 sek då ;)

2009-11-25 @ 20:47:25
Postat av: Mattias

Den lever i allra högsta grad, den är standard!

2009-11-25 @ 22:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0