Vardagslyx

Olivia är frisör, eller hon läser till frisör så någon färdigskolad frisör är hon icke! Hon har i några dagar nu tjatat om hur jävlig jag ser ut i håret och har velat göra något åt det genom att sätta saxarna (det finns ungefär 250 olika saxar) i håret på mig. Idag gjorde hon/vi slag i saken och klippsagan slutade faktiskt lyckligt!

Jag satte mig i stolen, hon vrängde på mig ett sånt där stort svart lakan som alla häftiga frisörer har runt sina kunder, höjde saxen mot skyn likt en frihetsgudinna och började massakrera min kaluffs. Efter ett par knipps med saxen så utbrister hon "woops!". Jag älskar det lugn hon inbringar sina kunder. Som kund hos en frisör är "woops!" det absolut sista man vill höra.
Jag fick en smärre panikknäpp och frågade med så mild ton jag kunde få fram i stundens dramatiska hetta vad hon hade ställt till med. Tyvärr så var inte någon större skada skedd utan hon reparerade det kvickt. Det hade faktiskt varit ganska så roligt, men självklart en smärre katastrof på samma gång ifall hon hade sluntit..

När hon var klar och jag tog mig en kik i spegeln så blev jag glatt överraskad och konstaterade att det blev minst lika bra som hos den "riktiga" frisören. Min plånbok har aldrig mått så bra, 240:- sparade!
Man tackar!



Kommentarer
Postat av: linnea

haha woops

2009-08-25 @ 18:40:24
URL: http://myydiary.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad glad jag blir att du blev nöjd! Själv måste jag faktiskt också säga att det blev bra mycket bättre denna gången och att det också faktiskt gick snabbare(?) <3

2009-08-25 @ 20:04:48
URL: http://oliviiacarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0