Sveriges trafikanter

Är det något som irriterar mig så är det människor som saknar bilkörar-förmågan fast de har fått papper av en körlärare där det står att de duger gott åt att nyttja en bil. Antingen är det hos körläraren felet sitter eller så är det hos den inkometenta personen bakom ratten. Att till exempel ligga och fisa i 55km/h på en 90-väg är för mig helt obegripligt. Tycker man att det är otäckt att färdas i hastigheter över 50km/h så ska man inte äga ett körkort, så är det bara. Det finns faktiskt folk som vill någonstans och inte har hela dagen på sig!
Det var en sak som ligger och gnager hos mig. Eller "gnager", det tuggar något fruktansvärt hårt faktiskt.

En annan sak är det folkslaget som, låt oss kalla dem tidsoptimister, för det är precis vad de är! Folk som står vid en lämna företräde-skylt och väntar på att få köra ut och som då tycker att de förmodligen hinner innan nästa bil. Men vet ni vad? Det gör de inte! Man blir lika förbannad varje gång det händer. Man kommer i sisådär 70-75 knutar likt en gepard i sina snabbaste dagar i förhoppning om att man ska få fortsätta att ligga där. Då händer det. Man närmar sig en utfart och ser att det står en bil där och man hinner tänka att måtte han inte nu vara en idiot och köra ut, han hinner inte! Jodå, visst kör han ut. Hinner han komma upp i sin hastighet utan att jag ska behöva sakta ner? Nej! Jag vet inte hur många gånger det här har hänt mig, jag blir i vilket fall som helst precis lika irriterad varje gång.
Jag slutar aldrig förvånas över folks oförmåga att köra bil..
Till de som känner att de inte kan hantera en bil på rätt sätt; Lägg tillbaka erat så kallade "körkort" i flingpaketet och skicka det så långt bort som möjligt! Kongo förslagsvis.


Inför tvång på "förnyande av körkort"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0