Points

Vårdcentralen är ett ställe som jag inte går till friviligt, men ibland är jag så illa tvungen. Jag blir förundrad var eviga gång hur de är helt okapabla till att hålla de tider som de anger till patienterna. Idag traskade jag glad i hågen iväg till vårdcentralen i hopp om att de bara skulle byta kompress på ett sår som jag har på höger vad. Det hela börjar med att jag sätter mig i väntrummet, tar en av de otroligt intressanta tidningar som ligger och stirrar inbjudande på sitt bord. Idag blev det att lära sig lite mer om elbilar och dess funktioner, rekomenderas starkt! Efter att i vanlig ordning suttit och väntat i ungefär tio minuter så sticker sköterskan ut huvudet i väntrummet, ser sig omkring och fäster blicken på mig. "Är det du som är Mattias?" Eftersom det är jag som faktiskt är Mattias så svarade jag lite halvglatt i hopp om att äntligen få komma in "ja det stämmer bra det!". "Jag är lite sen så du får sitta och vänta en stund". Jaha tänkte jag, jag har faktiskt redan väntat i evigheter! Att man kommer ut tio minuter efter tiden man lovat att hjälpa patienten och säger att man är sen tycker jag är både drygt och allmänt korkat. För det första så ber man väl ändå om ursäkt för att man är sen, och för det andra så frågar man snällt om det går bra att vänta i några mínuter till! Efter ytterligare 10-15minuter kommer hon ut igen och kallar in mig. Redan här var jag måttligt irriterad, när hon sedan behandlar mig som en säck potatis så var det orden "Rör mig inte, jag går hem och gör det själv" ytterst nära att halka ur.

PJag överlevde iallafall den brutala behandlingen jag utsattes för och jag styrde sedan saaben hemmåt. Enligt mig själv så förtjänar man åtminstone en, ett eller flera (vad heter det egentligen?) "adult-point(s)" efter en sån här dramatisk upplevelse. Jag hade alltså skrivit en lapp på eget bevåg och bett min kära mor att ringa till den otroligt skickliga vårdcentralen och anmäla mig eftersom jag sover när de har telefonöppet. Eget initiativ och den vassa överlevnadsinstinkten jag visade idag ger mig ett par adult-points. Vi säger att jag får fyra!

Nej, doktorn. Det där är blodtrycksmätaren, inte klockan!
Nej doktorn. Det där är blodtrycksmätaren, inte klockan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag säger att du skriver helt perfekt för att ha blogg bror! :)

2009-08-19 @ 23:08:49
Postat av: Olivia

Du har det inte lätt du!

Jag tippar en 20-lapp på att du kommer starta en ny bloggkategori, mattias nilsson - gnällbloggare ;)

2009-08-19 @ 23:28:49
URL: http://oliviiacarlsson.blogg.se/
Postat av: sjögren

haha bloggens magnus betnér:D

2009-08-20 @ 08:00:17
Postat av: linnea

ja det är alltid jobbigt att gå till vårdcentralen men man känner sig riktigt duktigt när man väl har kommit därifrån.

2009-08-20 @ 15:03:13
URL: http://myydiary.blogg.se/
Postat av: Linn Albinsson

haha, jag håller med Olivia xD 10-15 min är väl ingenting, oftast brukar det vara minst en timme eller så ju, du hade ju nästan tur! Många sjuka...

Nice blogg ändå måste jag säga :G :)1 vuxenpoäng till dig!

2009-08-21 @ 13:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0