Matfestivalen och dess yngre besökare

Då var den här, den mest segdragna festivalen av dem alla som vägrar att ge sig. Likt en lagom gammal godisbit som är alldeles för seg och hård för att tugga har den hängt kvar i 20 år nu. VIsst, det är en form av tradition och det kan vara trevligt att strosa runt med några vänner och bekanta och bara umgås. Nu är det tyvärr så att man kan inte göra det längre på grund av alla snorungar som ränner runt tror att de är häftiga bara för att de har en cigg i handen och öl i väskan.
Nej man ska inte bry sig så mycket om andra, jag vet det. Men hur lätt är det när vart man än vänder sig så stor han där?
Spretigt hår innehållande sisådär 3-4 nävar daxvax version röd, pikétröja med något ballt märke (helst uppvikt krage), evisujeans där ränderna går ända ner till anklarna, och vet ni vad som väntar på anklarna? Här kommer det nya och det är för mig helt obegripligt. Nu har de små glinen börjat sätta hårsnoddar runt vristerna och uppåt, utanpå jeansen! Det ser rent ut sagt förjävligt ut! Personen som kom på den här korkade idén borde skickas tillsammans med de efterblivna körkortsinnehavarnas körkort till Kongo!

Tänk om allt folk skulle vara som oss normala människor, tänk hur bra världen skulle vara.
Nu tappade jag tråden lite, men vad gör det?
Matfestivalen kan vara trevlig, nu kommer jag dock inte gå så mycket på den eftersom jag ska fortsätta min väg mot vuxenpoängsligan. Genom att stå och sälja mathäften med min gode vän Hampus så ska vi både tjäna pengar och poäng. Kika gärna förbi och säg hej.
Jag kommer att arbeta så er som är ute efter en bild med mig får faktiskt vänta tills en annan gång. Det börjar bli jobbigt att ständigt bli igenkänd på stan. Jäkla blog...



Byta skor med varandra ska man tydligen också göra...
Hjälp dem någon!

Kommentarer
Postat av: Filip på Campinga

tjänare 106an! Jo de där med att det är töntigt att byta skor. De tycker du väl bara för att ingen har lika stora fötter som du, och du kan inte byta! Men för övrigt är det en korrekt uppfattning.

2009-08-28 @ 18:01:26
Postat av: Johanna

HAHAHA vad fan är det här för mode ni har i skövde! har aldrig sett nåt liknande, blir till h&m för att köpa toffsar då matte! annars kommer du ju inte att få nåt sålt!

haha ja jag har allt hittat hit till din blogg, måste ju hålla koll på småkusinerna;)

2009-08-29 @ 18:35:01
Postat av: Mattias

Filip: Det där klassar jag som ren mobbing. Det blir inte roligt för dig nästa säsong vill jag lova!



Johanna: Ja, det var nästan värre än jag trodde. Väl nere på stan så svansar ju alla småglin omkring sådär. Det ser förjävligt ut!

2009-08-30 @ 00:10:53
Postat av: Anonym

Stilen kallas Partille-Johnny och vart det ursprungligen kommer ifrån behöver man knappast vara ett geni för att förstå.

2009-08-30 @ 00:42:20
Postat av: Linda

Du ska vara glad att du inte bor i en större stad, för där går ALLA runt med sådan där snoddar kring vaderna.. Jag har inte sett många i Skövde göra det som tur är!

2009-08-31 @ 13:20:38
Postat av: Julius Holmberg

Alla Partille Johnnys borde avrättas point blanc style.

2009-09-08 @ 13:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0