Killar kan!

Jag bor hos min flickvän för tillfället och det slutar ofta, i 9 fall av 10, att hon står och slavar vid spisen på kvällen.
Häromdagen fick jag dock ett infall som föll sig som så att jag skulle avlasta Olivia lite i köket.
Jag gjorde som så att jag fräste lite lök och champinioner och stekte bacon för att sedan blanda ihop allting. Samtidigt stod två påsar tortellini och kokade som också den skulle blandas i den härliga röran. Finishen bestod av en sås som jag inte kommer ihåg vad den heter, jag minns att den lät fransk.
Det blev fantastiskt gott! Jag måste höra till den absoluta världseliten när det gäller kockeri.

Det uppkom en liten "tvist" under min glanstid i köket. Olivia fick för sig att det var hon som lagade mat! Varför kan inte kvinnor lita på oss män (killar?) när vi kommer till vårt egentliga essä? Man skulle hacka löken si och så, man skulle inte ha smör när man stekte bacon och så vidare. Jag gav henne rött kort och visade ut henne till vardagsrummet.


Voilá!


Efterrätt a'la Olivia

Kommentarer
Postat av: Hanna ;)

Haha,bra gjort! Gissar att din tjej blev både glad och förvånad? ;)

2009-08-21 @ 13:13:09
URL: http://everyheartbeat.blogg.se/
Postat av: *Mattias*

Hon blev nog allt möjligt faktiskt. Glad, överraskad, frustrerad.. you name it!

2009-08-21 @ 13:22:56
Postat av: Ekaan

Tjena skillan! skön blogg...

2009-08-21 @ 13:25:53
Postat av: Mattias

Ty!

2009-08-21 @ 14:48:16
Postat av: Frida Andersson

Efterätten ser ut som diarre, med undantag för daimbiten, hur som haver så smakade det nog bra..

Tänkte överraska dig med att ha lagt upp en fin bild på dig i min blogg Mattias ;)

Puss

2009-08-21 @ 15:51:26
URL: http://fiss.blogg.se/
Postat av: Mattias The Booker Andersson

Mumma mumma!! ;)

2009-08-22 @ 15:45:53
Postat av: Linda

Du skriver på ett härligt sätt Mattias, tumme upp för dig !

2009-08-31 @ 13:17:28
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0