Den första listan



Nu är det för allra första gången dags för "tumme upp och tumme ner". Det är totalt sex saker, händelser eller personer som jag ger tummen upp eller tumme ner åt, beroande på vad som har hänt eller vad personen åstadkommit. Vi börjar med saker som förtjänar en nedåtpekande tumme. Den här så kallade "leken" som egentligen är på blodigt allvar och visar vad jag tycker om vissa saker kommer att visas cirka 2 gånger i veckan.





1. Besserwissrar
Folk som tror att de kan och är bäst på precis allting och som på ett sätt försöker att "hjälpa" en men som egentligen bara vill få fram hur bra de själva är på saken i fråga. Låt oss sköta oss själva och håll dina meriter eller vad det nu är för dig själv och för de som redan vet om det.

2. Den uteblivna sommaren
Det är helt tragiskt, och har nog aldrig hänt i mitt 19-åriga liv. På hela den gågna sommaren så har jag, blötdjuret himself bara varit i vatten och badat två gånger. Det var när jag prickade in det fina vädret på ett par av mina lediga dagar, enbart tur egentligen. Nej, det här vädret håller inte. Vi får hoppas på ändring till sommaren 2010,
annars gud nåde vädergudarna..
 
3. Arbetslöshet
Jag har bara varit arbetslös i fem dagar. Eller inte ens fem dagar egentligen, då jag gör mina sista dagar nu i helgen. Jag har dock allaredan fått känna på tristessens gudinna och vad hon har att erbjuda. Att vara arbetslös, inte tjäna några pengar och i och med det inte ha något speciellt att göra på dagarna, platsar definitivt på den här listan.




 1. Matlagning
Aldrig förr har matlagning varit så roligt. Man känner sig lite småcool, duktig och självständig när man kan ställa fram det man lagat på bordet, lyfta upp hakan och säga att "Det här har jag lagat, varsågod". Det högsta betyget man kan få är när ens försökskaniner ber om att få ta mer, då vet man att det var en riktig succé!

2. Usain Bolt
Killen från Jamaica som tagit en hel värld med storm. Och heliga matilda vad han kan förflytta sig snabbt! Att bräcka sitt egna världsrekord med inte en, inte två utan en herrans massa hundradelar på såväl 100 som 200m! Så fort denne komet entrar banan så dras alla blickar mot honom och hans sprudlande humör. Mer Usain Bolt åt folket!

3. Vänner
Vänner kan man aldrig få för många av. Även fast jag nu tog studenten och i och med det säkert kommer glida ifrån ett par av dem, så hoppas jag att få behålla så många som det bara går. Att hitta på något spontant och roligt med sina närmaste är bland det bästa jag vet. Ta vara på de vänner du har och framförallt tiden med dem.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Först så älskar jag dina köttbullar och makaroner, sedan så skulle jag vilja säga att tacogratängen idag var väldigt god också!

Du kanske har receptet mästerkocken? <3

2009-08-21 @ 22:30:19
Postat av: the one and only lillskit

amen to that broh, aaaaamen!

nu när jag sitter här smått febrig så tänkte jag, why not, klart jag ska läsa om denna hemliga kärlek och allting. måste säga de, att din blogg var ju faktiskt inte så dålig! well done, och fortsätt med de du gör :D bloggandet kanske var grejen för dig trots allt?

2009-08-22 @ 00:35:05
Postat av: Mattias

Man tackar man tackar! Klart att jag fortsätter med sånna härliga ord i ryggen. Så länge du fortsätter att läsa så ;)

2009-08-22 @ 00:58:10
Postat av: Malin

Du har den rätta knycken för bloggandet bror! JAG GILLART!

2009-08-26 @ 20:45:23
URL: http://niilssonm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0